NetMall
Image default
Adverteren

Pagina nummer 1 bereiken met SEO | Ralf van Veen

Bureaublad vs. mobiel
Bekijk deze resultaten. Wat ziet u?

Zoekbeleving mobiel vs. desktop
Op mobiel, zijn er geen organische resultaten boven de vouw.

Op het bureaublad is het enige organische resultaat dat je ziet, een fragment.

Op Google heeft u naast betaalde zoekadvertenties (die de organische zichtbaarheid in de zoekresultaten kunnen aanvullen) ook te maken met prominente zoekfuncties, die variëren afhankelijk van de zoekopdracht.

U moet op alle mogelijke manieren optimaliseren om de zichtbaarheid van uw merk te verbeteren. Soms zal het rangschikken van “nummer één” in organisch zoeken er niet eens toe doen, omdat de pagina die u probeert te rangschikken niet eens “als eerste” zal worden getoond.

Laten we eens kijken naar slechts een paar van deze zoekfuncties die voor de eerste organische positie komen:

Google-zoekfuncties
Nieuws & sociale inhoud
Google Nieuws en sociale inhoud zijn gebieden waar uw inhoud een grote zichtbaarheid kan krijgen. Maar nieuws en social zijn volledig afhankelijk van de frisheid van de zoekopdracht (hoe actueel/heet het onderwerp is).

Om in deze gebieden te kunnen rangschikken/verschijnen, heeft u een goed begrip nodig van uw ruimte en hoe Google op een vraag reageert. Niet elke query zal nieuws of sociale inhoud tonen, dus is het belangrijk om te begrijpen hoe trefwoorden op verschillende manieren reageren.

Kennis Panels
De kennispanelen van Google, die gevoed worden door Google’s Knowledge Graph, geven de basisprincipes van een bedrijf weer. Dit omvat zaken als:

Locatie.
Telefoonnummer.
Beoordelingen.
Bedrijfsuren.
Dit is een enorme manier om het vertrouwen in uw merk op te bouwen. Zoekers zijn geconditioneerd om te zoeken naar bepaalde delen van de zoekresultaten, zoals kennispanelen, om de vertrouwde informatie te krijgen die ze willen of nodig hebben.

Het verkrijgen van deze panelen is belangrijk als je een merk (of een ander type entiteit) bent. Als je niet in de Kennisgrafiek zit, kan het een beetje lastig zijn.

Mensen vragen ook
Mensen vragen ook om een andere zoekfunctie, waarbij de inhoud direct in lijn met de resultaten wordt getrokken. Dit zijn echte termen waar mensen naar op zoek zijn en de inhoud van websites wordt naar binnen getrokken om deze resultaten te vullen.

U kunt deze zoekfunctie richtinggevend gebruiken om mogelijkheden voor contentoptimalisatie of extra nieuwe stukken content te identificeren die u zou kunnen creëren om het publiek dat u wilt bereiken, te helpen bereiken.

Toepassen van SEO op verschillende platforms
Naast het optimaliseren voor verschillende onderdelen van de zoekresultaten, kunt u SEO-methodieken toepassen op elk platform waarop iemand kan zoeken.

Deze optimalisatie mogelijkheden, die elk van die in wezen een discipline op zich is, omvatten:

Dit artikel is geschreven door een Ralf van Veen, SEO specialist bij ralfvanveen.com.

App store optimalisatie.
YouTube kanaal en video-optimalisatie.
Google My Business optimalisatie.
Social media optimalisatie.
Sites van derden en verticale zoekmachines (bijvoorbeeld Amazon en Yelp).
Al deze doorzoekbare platformen zijn volledig aanpasbaar aan de principes van SEO en bieden u de mogelijkheid om extra zichtbaarheid van uw merk te krijgen.

Plus, wanneer u optimaliseert voor andere zoekervaringen, kan de inhoud over uw merk ook in traditionele zoekmachine resultaten (Google, Bing, etc.) worden opgenomen.

Afhaalmaaltijden:

Wees zo veel mogelijk zichtbaar. Gebruik elk deel van de resultaten om zoekervaringen te creëren.
Optimaliseer buiten de zoekmachine om. Dit zal uiteindelijk leiden tot extra vastgoedbezetting in de zoekmachineresultaten zelf.
SEO gaat uit van een veel grotere context wanneer het doel is om de zoekervaring te optimaliseren, niet alleen zoekmachine optimalisatie.
2. 2. Inhoud optimaliseren voor mensen
Optimaliseren voor mensen, niet voor zoekmachines
Het is soms gemakkelijk om te vergeten dat het allemaal gaat om het optimaliseren voor mensen – uw klanten, lezers of abonnees.

Optimaliseer dus altijd voor mensen, niet voor zoekmachines.

Creëer content voor klanten, niet alleen om hoger te scoren.

Wanneer u mensen in het middelpunt van uw contentstrategieën plaatst, is de kans groot dat u veel succesvoller zult zijn in zoekmachines.

Inhoud, trefwoorden & zoekalgoritmen
Google heeft in de loop der jaren verschillende algoritme-updates en -wijzigingen doorgevoerd.

Twee belangrijke algoritmewijzigingen zijn van groot belang voor de manier waarop we over inhoud en trefwoorden denken:

Kolibrie: Deze update gaf Google de mogelijkheid om volledige queries te begrijpen, niet alleen individuele zoekwoorden als onderdeel van een zoekopdracht. Het introduceerde ook het concept van semantiek, of verschillende trefwoorden rond een hoofdthema. Het optimaliseren van uw pagina’s voor een enkel trefwoord van boven naar beneden is niet langer een levensvatbare SEO tactiek, noch ziet het er natuurlijk uit voor mensen.
RankBrain: Deze update gaf Google de mogelijkheid om query’s te begrijpen die het nog nooit eerder had verwerkt en associaties te creëren die nodig zijn om de volledige betekenis van de query te kunnen ontcijferen om resultaten te leveren door middel van machine learning. Het is een van de top drie factoren, samen met de inhoud en links.
Dus hoe beïnvloeden deze twee algoritme-updates de contentstrategieën?

U wilt zich niet te zeer richten op trefwoorden. Hoewel rankings belangrijk zijn, is ranking niet het enige dat telt.

Trefwoorden kunnen je soms verraden. Trefwoorden kunnen een hoog zoekvolume hebben, maar kunnen een gebrek aan specificiteit en waarde hebben.

Neem deze zoekopdracht voor [e-mailmarketing] bijvoorbeeld:

E-mail mar

https://ralfvanveen.com