Hoe u een ontwerper voor een website kiest en er geen spijt van krijgt

custom web design company

We zullen geen gemeenplaatsen, zoals portfolio en ervaring, in overweging nemen, omdat u ze zelf kent, ze al bent tegengekomen. Laten we het hebben over de kritieke dingen die we van binnenuit weten. We maken al 3 jaar websites, we werken zelf aan een contract en huren aannemers in, dus we weten hoe we moeten bepalen – een specialist voor ons of een persoon die per ongeluk in het beroep is gekomen. Dit is de basisset. Zonder dit krijgt u niet het resultaat dat u verwacht. We gaan uit van de situatie waarin je op zoek bent naar een ontwerper en je hebt al een kant-en-klare tekst of prototype.

Wat een ontwerper zou moeten doen om een ​​ontwerp van hoge kwaliteit te maken, zonder oplopende deadlines:

# 1 Vragen stellen die verder gaan dan ontwerp

Om een ​​ontwerp te maken dat werkt, is het niet voldoende om te begrijpen hoe kleuren worden gecombineerd of welk lettertype u moet kiezen. Je hebt op zijn minst een basiskennis nodig van marketing en hoe mensen beslissingen nemen. De ontwerper moet uitzoeken waarom je precies zo schrijft, wat voor soort bedrijf, wat voor soort bedrijf je hebt, waarop je je moet concentreren, waarom je product cool is.

Voordeel voor u: een bedachtzame artiest, wil het goed doen en zal verbeteringen voorstellen, niet alleen in visuals.

# 2 Bekijk lopende concurrenten en vraag naar klanten

De belangrijkste ontwerpuitdaging is om zich te onderscheiden van de concurrentie. Als de ontwerper niets over hen vraagt ​​en niet zegt of hij ze tijdens het proces zal bestuderen, dan kan het zijn dat je aan het einde dezelfde kleur of elementen krijgt als je concurrenten – je fuseert ermee en niet visueel. Hetzelfde geldt voor het publiek. Als het publiek van de site bijvoorbeeld “klasgenoten 50+” is, dan is een hamburger in plaats van een open menu een slecht idee, omdat het publiek het simpelweg niet ziet en niet begrijpt wat ze daar moeten klikken.

Voordeel voor u: visuele afstandelijkheid van concurrenten en hogere conversie doordat de ontwerpoplossingen de doelgroep raken.

# 3 Schrijf een goed begrip van de taak en haast u niet om een ​​voorschot te ontvangen

Om de taak op de manier die u verwacht op te lossen, moeten u en de uitvoerder het eens zijn over de verwachtingen en opvattingen over het project. Hiervoor is het niet voldoende om alleen een heleboel vragen te stellen, u moet alles aan beide kanten opnemen en bevestigen. Het prijskaartje met voorwaarden kan pas worden aangekondigd nadat het volume duidelijk is en u de taak bevestigt. Als de ontwerper het bedrag op het derde bericht aankondigde, is hij hoogstwaarschijnlijk niet erg geïnteresseerd in de kwaliteit van het ontwerp, kan hij het volume onderschatten en het project slecht maken, omdat de motivatie zal verdwijnen.

Voordeel voor u: u zult zeker begrijpen dat de ontwerper u en uw taak begreep. U verzekert zich tegen een slecht resultaat, bespaart tijd op nabewerking.

# 4 Presenteer het resultaat en zet deze fase in de processen

Alle ontwerpbeslissingen in het project moeten worden gerechtvaardigd. Als het project wordt gepresenteerd, benadert de ontwerper het proces bewust. Tijdens de presentatie kunt u vragen stellen en begrijpt u precies wat er is gedaan en waarom. En als er geen presentatie is en alleen een mockup zonder uitleg bij je aankomt, betekent dit dat het de ontwerper niet kan schelen of je het resultaat accepteert en dat hij klaar is om alles radicaal opnieuw te doen. Hoogstwaarschijnlijk weet hij niet zeker of de oplossingen werken.

Voordeel voor u: meer kans om het doelwit te raken bij de eerste poging, vertrouwen dat de aannemer met zijn hoofd werkt en niet met zijn handen.

# 5 Zoek visuele voorbeelden op, vraag er niet naar

Het is de verantwoordelijkheid van de ontwerper om een ​​werkend ontwerp te maken. U als opdrachtgever hoeft geen goed ontwerp te begrijpen en te begrijpen wat u wilt. Misschien heb je richtlijnen, maar die moeten bijna altijd worden aangevuld en besproken. Als de ontwerpvoorbeelden op geen enkele manier zijn besproken, zal de aannemer niet begrijpen waarom u deze site leuk vond, en deze niet. Hierdoor is het resultaat niet wat u verwacht.

Voordeel voor u: het resultaat voldoet aan uw verwachtingen, u hoeft uzelf niet aan te bieden hoe u het resultaat kunt verbeteren.

# 6 Beperk het aantal aanpassingen en niet eindeloos

Als een ontwerper bereid is om zonder discussie en eindeloos aanpassingen te doen, is zijn beslissing niet gerechtvaardigd. Als de beslissing volgt uit inzicht in het probleem, analyse van concurrenten en klanten, dan worden de meeste aanpassingen in de discussiefase afgebroken. De ontwerper koos bijvoorbeeld voor een bordeauxrode kleur, die je niet echt mooi vindt, maar tegelijkertijd redelijk uitlegt waarom bordeauxrood en waarom het het probleem oplost, hoogstwaarschijnlijk zal je “smaak” eraf vallen en verlies je geen extra tijd.

Voordeel voor jou: de ontwerper waardeert zijn tijd, daarom biedt hij weloverwogen beslissingen. U bespaart tijd op kleine details.

Het is goed als een ontwerper ten minste de eerste 3 punten doet: hij stelt niet alleen vragen over ontwerp, bestudeert concurrenten en legt het begrip van de taak vast. Hoogstwaarschijnlijk zal hij uw probleem effectief oplossen. Maar als je de portfolio leuk vindt en je hebt niets van de lijst gezien, haast je dan niet om te weigeren te werken. Sommige aannemers denken dat dit allemaal voor de hand ligt en praten er gewoon niet over. Stel in dit geval verhelderende vragen en alles wordt duidelijk.

En vergeet niet dat een effectieve oplossing voor een probleem ook uw taak is, ook als klant. Als je niet klaar bent om tijd te verspillen, de taak brandt en je bent te lui om vragen te beantwoorden, dan is het resultaat passend, zelfs als de ontwerper een professional is.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com 
BE: +32 499 41 46 24 
Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

https://webdevelopmentapp.com/nl/about-us.html